Como o propio Rajoy recoñeceu, as medidas necesarias para atallar esta
situación son contrarias ao programa do PP, pero nestes momentos non hai
alternativa: España necesita pedir diñeiro prestado mesmo para pagar nóminas, o
paro e as pensións e en 2011 gastou 90.000 millóns máis do que ingresou.
Este partido non nega a dureza das medidas, que non estaban no seu
programa, e por tanto, non son do seu agrado. Pero España necesita xerar
confianza ante os investidores e os seus socios comunitarios.
As medidas anunciadas onte non foron impostas nin pola UE nin polos
mercados financeiros, senón polo déficit do 8,9% herdado e que obriga a España
a endebedarse cun interese insoportable do 7%. Se España cumprise co 6% que os
socialistas prometeron, hoxe o PP non estaría a incumprir o seu programa para
salvar a España. Se España tivese a taxa de déficit do resto da UE, hoxe o PP
tería outras receitas ben distintas para a economía nacional.
Os populares recoñecemos que son sacrificios moi duros, que xa levamos
moitos esforzos pedidos á sociedade española. Pero temos a convicción de que
valerá a pena, de que haberá unha recompensa a medio prazo en forma de
recuperación económica.
Suba IVE
É unha medida que non nos gustou tomar nunca. O Goberno é consciente de
que un aumento do IVE pode chegar a repercutir na evolución do consumo. Con
todo, hai que ter en conta que se produce nun momento excepcional da economía
onde é necesario un aumento da recadación a curto prazo para axudar a cumprir o
obxectivo de redución do déficit fiscal para este ano, tal e como España
comprometeuse ante Bruxelas.
Á hora de tomar a decisión de elevar o IVE tivéronse en conta sectores
especialmente sensibles ao consumo como é o caso do turismo, para que non sexan
danados excesivamente por unha alza tributaria. Este sector é considerado
prioritario para a recuperación da economía e a consolidación dun modelo
económico máis produtivo.
Ademais, mantense o tipo superreducido no 4%, para os bens e servizos
de primeira necesidade, como proba da sensibilidade do Goberno, sobre todo cos
cidadáns con ingresos máis baixos, que son os que dedican unha maior parte da
súa renda a este tipo de bens.
A folla de ruta do Goberno é, conforme vaia evolucionando a economía,
ir reducindo a carga dos impostos directos (IRPF, cotizacións laborais) e
manter os indirectos. Son as recomendacións da UE, e ademais é a fórmula que xa
aplican os países da nosa contorna.
Fraude: o Goberno está plenamente comprometido a potenciar a loita
contra a fraude no IVE, grazas aos proxectos normativos en marcha. A fraude no
IVE resta recursos á economía e capacidade para financiar os servizos públicos.
O IVE non habería que subilo tanto se a fraude no imposto non fóra tan grande.
Hai que acabar con frases como o “con IVE ou sen IVE”.
Reforma
administración local
A delimitación de competencias é unha reivindicación histórica dos
concellos de toda España. O Goberno vai quitarlles os servizos impropios que
hoxe prestan e que supoñen unha carga para as súas facendas locais. Así,
poderán dedicar o seu financiamento ás prestacións e servizos que marca a lei e
que demandan os seus veciños. Tanto a FEMP como a Fegamp valoran positivamente
esta blindaxe competencial, que acaba con duplicidades e solapamientos.
A redución do número de concelleiros é un xesto ante a cidadanía. Nun
momento no que a sociedade cuestiona abertamente á clase política, é primordial
enviar unha mensaxe de austeridade nos recursos públicos e de racionalización.
Os concellos poderán seguir funcionando exactamente igual cun 30% menos de
concelleiros, e de paso, recortar en gasto. É unha medida que lle di ao cidadán
que se seguirá traballando polo seu benestar pero de forma máis eficiente.
A fixación dos soldos de alcaldes e concelleiros xa foi asumida pola
Fegamp na súa última Asemblea Xeral de novembro. O compromiso foi ratificado
por José Manuel Rei ante o presidente Feijóo na súa reunión de febreiro. Por
tanto, os alcaldes xa estaban comprometidos con esta iniciativa que promove a
transparencia e a racionalización. Os políticos deben tomar decisións que a
sociedade entenda. E fixar por lei uns baremos para establecer retribucións aos
cargos públicos non só é entendido, senón que era mesmo reclamado.
Axustes funcionarios
O Goberno preferiu eliminar unha paga extra a recortar o salario dos
funcionarios. Sabemos que é un sacrificio moi importante para os empregados do
sector público, pero o Estado compensarao a partir de 2015 con achegas aos seus
plans de pensións. O recorte tamén se estende a altos cargos, deputados e
senadores, para os que non haberá compensación algunha.
Esta dura situación pola que atravesa a administración pública e os
seus traballadores non é senón un reflexo do que nos últimos anos ocorreu na
empresa privada. A todos aféctanos o elevado endebedamento, a caída do consumo
e a perda de ingresos.
Outros axustes necesarios foron unha nova redución nas subvencións a
partidos políticos e sindicatos (-20%), un axuste á baixa dos días de libre
disposición para os funcionarios e unha regulación dos liberados sindicais. O
axuste debe caer sobre todos.
Reforma
desemprego
Para impulsar a activación dos traballadores fíxase a partir do sexto
mes de desemprego no 50% da base reguladora a contía da prestación.
Esta medida xunto á reforma das políticas activas e o desenvolvemento
da loita contra a fraude ten o obxectivo de reducir a duración media do
desemprego a través de incentivos adicionais á activación.
A medida deberá completarse coa reforma das políticas activas, que
deberán dirixirse a facilitar a activación dos desempregados a partir do sexto
mes, fundamentalmente incentivando a empleabilidad dos beneficiarios a través
de actividades formativas, orientación e tratamento personalizado deste
colectivo.
Esta reforma non afecta os topes máximos e mínimos. Iso implica que as
rendas mínimas van continuar sendo máis elevadas que os subsidios e que a
medida non afecta a aqueles traballadores con menores soldos centrando o seu
efecto nos perceptores con base de cotización máis elevadas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario